Tänään tosiaan on väsyttänyt. Aamulla herään kymmenen aikoihin ja jatkan makaamista puoli yhteentoista. Sitten koneelle. Tulee vieraita enkä saa siis syötyä aamiaista kuin vasta puoli kahden aikoihin, jolloin äiti lähtee jonnekkin. Olen siis taas pikkuveljen kanssa ja olen todella väsynyt ja ärtynyt kun se vain sählää. Olen koneella ja pikkuveli siivoaa huonettaan, sillä on tällä viikolla synttärit. Minua väsyttää ja silmiä särkee. Ulkona tuulee ja myrskyää, pelkään että ukkostaa, joten vedän johdot irti ja käyn vanhempieni sänkyyn nukkumaan kello neljän aikaan. Iskä tulee noin puolen tunnin päästä ja minä vain makaan. Puolen tunnin päästä pitää vaihtaa puolta kun iskäkin tulee päiväunille ja äitikin tulee kotiin ja alkaa tehdä ruokaa. Minut revitään ylös kello kuuden aikoihin ja ylös nouseminen on vaikeaa. Suussa maistuu suolaiselta kun löntystän keittiöön syömään äidin tekemää lihakeitto. Syön kaksi lautasellista ruokaa ja vielä leipääkin siihen päälle. Ompa outoa kun on aina vain nälkä. Katson vähän aikaa telkkaria kun pikuveli tuskailee oman annoksensa kanssa. Syöminen on sille niin vaikeaa, enkä minä ymmärrä miksi. Lähden äidin kanssa lenkille varttia vaille seitsemän. Ulkona sataa, tuulee ja myrskyää. Lenkkarini kastuvat läpimäriksi kun astelen vesilätäköissä. Mietin, miksen voisi vai lentää sateenvarjollani ylös taivaalle ja nähdä kaiken. Varjo menee tuulen voimasta väärinpäin ja minua naurattaa. Äitiä ei naurata yhtään. Olemme taas kotona puoli kahdeksan aikoihin ja vaihdan vaatteet. Juon kaakaota ja luen luontokirjaa. Haluan lähteä telttailemaan. Ehkä ensi viikolla... Tai syyslomalla. Pyh. Elokuussa on liikaa tanssiharjoituksia kun esiinnymme Taiteiden Yössä...

Että sellaista. Hassu päivä. Onko huomenna keskiviikko?